acrylic on canvas, 4x (55.5 x 46 cm), June 2014
obraz może być prezentowany w czterech pozycjach
Oczywiście w drodze wyjątku może zdarzyć się jakieś powtórzenie, ale prawie za każdym razem będzie to coś innego. Przejście do ogrodu albo świeca żarowa, albo latająca wyspa, albo rakieta, albo jeszcze coś ...
Tymczasem jest to pozbawiony pragnień namalowania czegoś konkretnego obraz. Bez zamiaru skopiowania,
odtworzenia czy zinterpretowania czegokolwiek. Koncentracja , skupienie na uważnym obserwowaniu
procesu twórczego w którym każdy gest, każdy dotyk, jego siła, dynamika, w uwarunkowaniu upodobań
artysty kształtuje i dosyć znacząco wpływa na następny. Odmienną i zupełnie dalszą kwestią, już wspomnianą,
jest interpretacja.Tylko oglądający ponosi odpowiedzialność, robi to na własny rachunek. Nie ma tu żadnej
intencji poza uważnością malowania. Dotyku pędzla, farby i podłoża. Chodzi o czerpanie satysfakcji, podniecenia z twórczej kontroli nad zetknięciem się tych trzech elementów. Proces malowania.
fragment
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz